Szépségszakma.hu

A szakemberek weboldala

Az Intercoiffure neves nemzetközi szaklap választása alapján a professzionális szempilla-hosszabbítás kategóriában az USA-ban és Kanadában meghirdetett versenyen az Xtreme Lashes nyert! A 2010 Beauty Launchpad Readers Choice díjat így az Xtreme kapta. Utánajártunk, mi állhat ennek hátterében:


„Vigyázó szemeteket Amerikára vessétek”! Bár Batsányi János annak idején a franciaországi változásokra és azon belül is Párizsra irányította a világ figyelmét, de ha a „szépítők” világáról beszélünk és szeretnénk felkészülni a várható változásokra, akkor bizony az amerikai trendekre kell odafigyelni.

Az Xtreme Lashes sikertörténete is Amerikában kezdődött, méghozzá nem is akármilyen módon. Jo Mousselli egy texasi kórház intenzív osztályának a nővéreként és nem mellesleg négy gyermekes családanyaként tapasztalhatta meg, hogy a dolgos hétköznapok során sem könnyű feladat a női szépség megőrzése. Ez az igény és felismerés motiválta tervének megvalósításában, aminek gyümölcsét ma már sok-sok elégedett nő élvezheti szerte a világban.
Nyilván a gyermek-intenzív osztályon eltöltött évek alatt tett szert arra az alaposságra, pontosságra és maximalizmusra, amelyet az Xtreme Lashes képvisel világviszonylatban.

Ezt a szemléletet egyébként a magyarországi képviseletnél is felfedezhetjük, hiszen a tanfolyamokat olyan tréner tartja (Horvat Krisztina), aki Houstonban (USA) szerezte diplomáját és évente részt vesz a nemzetközi továbbképzéseken (2009-ben pl. az USA-ban és Finnországban), a marketinget pedig olyan szakember (Balázs Eszter) dolgozza ki, aki közgazdász, diplomáját Bécsben szerezte és számos jelentős cégnél dolgozott tanácsadóként.
 
 
Kattints a képre, ahol a modell egyik szempillakoszorúja már elkészült!

Ami számomra első körben feltűnt, hogy maga a gyártó nem csak termék értékesítésben és eladásban, hanem elsősorban egy komplett koncepcióban gondolkodik. Azt pedig már más területen is megtapasztalhattuk, hogy a gondosan kidolgozott és folyamatosan ellenőrzött „rendszerekre” hosszú távon lehet építeni. Ezek képesek garantálni, hogy földrajzi helytől és egyéb tényezőktől függetlenül ugyanazt a minőséget kapjuk, amit megszoktunk. (bocs a hasonlatért, de bevallom, hogy a McDonald'sban is pont azt szeretem, hogy akárhol térek be egy éttermébe, legyen az Budapesten, Debrecenben, vagy Bécsben, vagy Milánóban, ugyanazt a minőséget kapom mindenütt) Sokaknak fontos a kiszámíthatóság, Amerikában ennek bizony komoly hagyományai vannak.
Az Xtreme Lashes, abban is különbözik a versenytársaktól, hogy kizárólag szempilla-hosszabbítással foglalkozik, erre építi a cég jövőjét. Talán okkal feltételezhetjük, hogy pestiesen szólva, „mindent beleadnak” a siker érdekében!

De nézzük a konkrétumokat:

A képzésről

A koncepció egyik fontos alappillére maga a képzés, ami nem egy néhány órás gyorstalpalót, hanem először egy két napos képzést jelent. Ezután ugyan bárki elkezdheti a „szemhéjravalók” felhelyezését, de még nem válik diplomás, vagyis dedikált Xtreme Lashes stylisttá. Először is 1-2 hónapon belül át kell esnie egy szigorú vizsgán és utána is részt kell venni folyamatos továbbképzéseken, amelyek adott esetben interneten, online módon is történhetnek. Az elkötelezett stylistjelöltek ezután kerülhetnek fel a cég szalonkeresőjébe. Az Xtreme Lashes az alaptanfolyamon kívül haladó tanfolyamot is kínál és gondoltak azokra is, akik már dolgoztak más gyártók termékeivel és nekik az un. „átszálló program” keretében segítenek elsajátítani az Xtreme Lashes koncepciót.


 

Az anyagokról

Az Xtreme Lashes kizárólag saját fejlesztésű anyagokkal dolgozik. Az anyagok kifejlesztésénél a legfontosabb szempont az egészség volt, de ez nem is meglepő, ismerve az alapító eredeti foglalkozását. Ebből adódhatott az is, hogy a gyártó 1 millió dollár kutatási-fejlesztési költséggel hozta létre a Flex Fusion ragasztót, melyet speciálisan allergiásakon teszteltek (a korábban allergiás reakciót mutató vendégeket visszahívták, és speciálisan rajtuk tesztelték az új ragasztót, természetesen sikerrel)  A Flex Fusion nem tartalmaz aktívszén-részecskéket - ami ridegebbé tenné a kötést - ezért nagyon biztos, természetes hatású kötést nyújt, összeragadás nélkül.
Ennek egyik előnye, hogy az Xtreme Lashes stylistok a szempárra kb. 160-200 pillát tudnak applikálni, de a vizsgánál 130 az alapkövetelmény. Ennyi pilla tud ugyanis természetes hatást nyújtani!!!
Az Xtreme Lashes 3 féle ívű szempillát kínál, 3 vastagságban, 6-17 mm-es hosszig, mm-ként növekvő szempillahosszal. Az új szempillaívvel így több mint 500 féle szempillafajtát kínálnak partnereiknek.
 

Applikáció (szempillák felhelyezése)


Az applikációs lépések alapvetően eltérnek a más cégeknél bevált gyakorlattól, alaplépései: alaptisztítás, szempilla mélytisztítás, maga az applikáció (ez más módszerrel történik) és a végén nincs fixálás, mert a ragasztó minősége ezt nem igényli.
Külön stylingot is tanulnak a stylistok, ami abban segíti őket, hogy ne csak szépen tudjanak applikálni, hanem az adott alakú szemhez mindig a megfelelő pillasort tudják kiválasztani. Hasonlóan ahhoz, ahogyan egy fodrász az arc alapján alakítja ki a legelőnyösebb frizurát. Éppen ezért a styling elsajátítása is fontos eleme az Xtreme Lashes koncepciónak!

Mindezek után nézzük milyen tapasztalatokról számolnak be a gyakorló stylistok:

Presenszki Petra , az Xtreme Lashes egyik mesterstylistja:

PP:
Átszállóként kerültem az Xtreme-hez, korábban máshol végeztem tanfolyamot, több cég ragasztóját is kipróbáltam, de nem voltam megelégedve egyikkel sem. Végül beiratkoztam az Xtreme Lashes 2 napos tanfolyamára, itt végre megmutatta nekem Kriszta azt a sok aprónak tűnő applikációs trükköt, amitől egészen más a munkám minősége. Meg persze az anyagoktól.
-    Mitől másak?
PP  Az Xtreme Lashes  egy olyan szemlétet képvisel, mely az egészséget és a biztonságot helyezi mindenek elé. Ez látszik az anyagokon is. A Flex Fusion ragasztó kifejlesztése például 1 millió dollárba került, speciálisan allegiásokon tesztelték. Nekem mint stylistnak ez nagyon megnyugtató.
-    Te mesterstylist vagy. Mit jelent ez?
PP: Először is, az Xtreme-nél nincs automatikusan diploma. A tanfolyam után sokat kell gyakorolnunk, ezután jöhet csak a vizsga, ami egyáltalán nem könnyű. A diploma tehát komoly tudást jelent és ez a vendégekben is tudatosul. Aztán fél éves gyakorlat után haladó tafolyamra is lehet jelentkezni. Nekem ez nagyon tetszett, ilyet máshol nem találtam. Ma már a vendégek igénye is nő, nem elég egy ”szimpla” pillasor. Így volt ez a műkörmös iparággal is, ez jön a szempilla-hosszabbításnál is.  Amióta mesterstylist lettem, nagyon sok vendégem van, hozzám jár például Bódi Sylvi is. Fenn vagyok a cég honlapján a Szalonkeresőn, folyamatosan hívnak. Akik nekem telefonálnak, már kifejezetten az Xtreme minőséget keresik.
-    És milyen a mindennapi munka a céggel?
PM: Az árurendelés gördülékeny. Ezen felül sok és ötletes a marketinges segítség. Én mindent úgy csinálok, ahogy azt itt tanultam. Nekem ez így bevált.



Nagyításhoz kattints a képekre!

Aki szeretne megismerkedni részletesebben az Xtreme Lashes koncepcióval, az alábbi weboldalakon találhat részletesebb információkat:

www.xtremelashes.hu
www.szempillahosszabbitas.hu