Szépségszakma.hu

A szakemberek weboldala

Kupon kiszámoló - mennyit veszíthetsz?

Egyszer hirdettem kuponos oldalon, azóta tervezgetem, hogy majd én aztán jól megmondom a magamét. De most már ki is számolhatom...


A napokban kaptam egy marketinges hírlevelet az egyik népszerű kuponos oldaltól, amelyben nagy örömmel újságolják, (no én is örülnék a helyükben) hogy az elmúlt két év micsoda sikersztori: 67% visszatérő kuponozó, és 2,1 milliárd forint bevétel a kuponokat meghirdető cégeknek. Elsőre nagyon jól hangzik, de nézzünk csak a számok mögé!

A kuponos cégek képviselői azzal az érvvel igyekeznek rábírni minket a kuponozásra, hogy így bővíthetjük az ügyfélkörünket - vajon hogyan lehetséges ez, ha 100 kupont vásárló közül (aki mondjuk hajvágást szeretne) 67 darab újra a kuponos oldalra kattint amikor ismét fodrászra van szüksége és nem az előző helyre tér vissza?  A maradék 33 vásárló pedig lehet, hogy egy másik kuponoldal ajánlatát veszi meg, vagy visszatér a régi fodrászához, de egyáltalán nem biztos, hogy az első kuponot meghirdető törzsvendége lesz. Ez azért nem olyan nagy üzlet.

Főként, ha kiszámoljuk, hogy egy hajvágást normál áron megcsinálnak (mondjuk) 4000 Ft-ért. A kuponos oldal szóba sem áll velünk (tiszetelet a kivételnek), ha nem adunk legalább 60% kedvezményt - a bevétel maradékának kb. 50%-át kéri jutalékként a kuponoldal és 27% az ÁFA (ha nem vagy ÁFA-körös, ez is elég komoly kiesés).

Számtan:
4000 Ft-ból 60% kedvezmény, marad: 1600 Ft (ez a "kuponos ár", ennyiért kell meghirdetned)
1600 Ft-ból 50% a kuponos oldal jutaléka, maradt 800 Ft
800 Ft-ból 27% ÁFÁT is levonnak, ez 630 Ft

Százalékosan
100- 60 forint, marad 40 forint
40 forint / 2, marad 20 forint
20 forint csökkentve az ÁFÁ-val, marad 15,74 forint


Tehát 4000 Ft-ból kb. bruttó 630 forint marad a zsebedben! Ez picit több, mint 15%-a a normál árnak. S ha kiszámolod az üzleted bérleti díjának 1 órára eső részét, levonod a járulékaidat, béredet, villanyszámládat, a sampon árát, stb. már biztos, hogy régen mínuszban vagy. 

Ha egy hajvágásra 1 órányi munkát számítunk, és jöttek százan a kuponodra, akkor tuti, hogy 67 órát teljesen felelegesen és ingyen dolgoztál, jelentős anyagi ráfizetéssel (hiszen ők a kuponoldalhoz hűek és nem hozzád). Az kérem több, mint 8 bevétel nélkül végigdolgozott munkanap! Mindezt azért, hogy a többi 33 ingyen dolgozott órádból hátha valaki mégis törzsvendéggé válik...

És gondoljuk csak végig! ha a kuponoldal partnerei (azaz mi szolgáltatók) 2,1 milliárd forintal lettünk gazdagabbak két év töretlen siker alatt, akkor mennyivel is lettünk szegényebbek!?! Hát jóval több, mint 2, 1 milliárd forinttal. (a fenti számítási modell alapján: ha 2,1 milliárd a bevétel, ami 15%-a a normális módon megtermelhető bevételnek, akkor bizony 14 milliárd forint veszteséget sikerült összehoznunk a szuper kuponos oldalakon, a 60%-os engedményekkel. Hát ez sokkoló adat!

Arról már nem is kell szólnom, hogy mindennek a hozadékaként a szépségiparban megjelentek az ultragagyi, rossz minőségű szolgáltatások, ami miatt eladhatalanná váltak a színvonalasak, merthogy  míg a költségek egyre feljebb, az árak egyre lejjebb mennek. Kedves Kuponozó Vállalkozótársam! Gondoljuk át a kuponozást, nehogy épp magagunk alatt vágjuk a fát!

Egyre inkább hallani olyan üzletekről, amelyek bezártak, mert "túlkuponozták" magukat és csődbe mentek. És olyanokról, akiknek ugyan sikerült vendégkört felépíteni a kuponokat megvásárlókból, de azok újra- és újra követelik a maguk extra kedvezményeit és normál áron semmit nem hajlandóak megvenni.

Természetesen (nem tagadom) a kuponozás lehet jó üzlet is.
Vannak olyan oldalak, amelyek nem szabnak ilyen előnytelen feltételeket: kisebb százalékú kedvezményt is elfogadnak és kicsit kevesebb jutalékot kérnek, sőt még a be nem váltott kuponok értékét sem nyúlják le. Kevesen bár, de akadnak olyan kuponoldalak is, amelyek fix havi díjat kérnek. Így te gazdálkodhatsz az időddel és a pénzeddel is, nem ők helyetted...

Én a magam részéről szakmai összefogást sürgetnék, amellyel a fenti trend megfordítható. Talán, ha szervezett keretek között egyre többen elköteleznénk magunkat és kinyilatkoztatnánk, hogy nem vagyunk hajlandóak irreális kedvezményeket adni, mert továbbra is magas minőségű szolgáltatásokat szeretnénk nyújtani, talán ez a vendégeink egy részének is meggyőző lenne. Mert azért a jó fodrász, jó pedikűrös, -manikűrös, jó kozmetikus még mindig bizalmi téma!

Kerti Erika
























Kozmetikusképzés, Kozmetikus továbbképzés, Kozmetikus tanfolyam, Kozmetikus iskola, Kozmetikus mesterképzés, Kozmetikusképző, OKJ-s kozmetikusképzés, Kozmetikus akadémia, Kozmetikus képzés Budapesten, Kozmetikus képzés Székesfehérváron, Kozmetikus képzés Győrben , Kozmetikus képzés Kecskeméten, Szempillahosszabbító tanfolyam, 3D szempillahosszabbító tanfolyam, Mikrodermabráziós tanfolyam ,
Sminktanfolyam, Cukorpaszta tanfolyam, Mezoterápia tanfolyam, Sminktetoválás tanfolyam ,
Fodrász továbbképzés, Fodrásztanfolyam, Fodrász iskola, Fodrászképzés, Fodrász mesterképzés, Fodrász képző, OKJ-s Fodrász képzés, Fodrász akadémia, Fodrász képzés Budapesten, Fodrász képzés Székesfehérváron, Fodrász képzés Győrben, Fodrász képzés Kecskeméten, Hajhosszabbítás tanfolyam, Hajhosszabbító tanfolyam, Hajvágó szeminárium,
Melírtechnikák tanfolyam, Kontyszeminárium, Konty tanfolyam, Kozmetikus kellék, kozmetikuskellék budapesten, Fodrászkellék budapesten, Kozmetikus szalonberendezés, Fodrász szalonberendezés, Kozmetikus áruház fodrászáruház, Kozmetikus anyagok, Fodrász anyagok, Kozmetikus szakáruház, Fodrász szakáruház, Fodrászbútor, Kozmetikusbútor, Kozmetikus forgalmazó, Fodrászforgalmazó, Kozmetikus nagykereskedés, Fodrász nagykereskedés