Szépségszakma.hu

A szakemberek weboldala

Legyen saját weblapod

Ha nagy szavakat akarok használni, akkor azt mondom "Mindenkinek kell, hogy legyen saját weboldala". És rögtön hozzá is teszem, hogy ez nem igaz. Mert lássuk be, hogy vannak olyan emberek, akiknek tényleg semmi szükségük nincs saját weboldalra. De a szolgáltatók - és ilyenek vagyunk mi is, akik a "szépítő mesterségek" valamelyikét űzzük - nem tartozunk ezek közé. Igen ám, de milyen weboldalunk legyen?



Haladjunk szépen sorban! Először azt kell tudatosítani, hogy ebben a mostani időben szükséges, hogy minden szolgáltatónak (ezen az oldalon értsd: kozmetikus, fodrász, körmös, sminkes, masszőr stb…) rendelkeznie kell saját weboldallal. A mi szakmánk egy kiemelten bizalmi pozíciót tölt be a szolgáltatók széles palettáján és nehezen lehet az utcáról megnyerni az embereket. Szinte el  kell menni a leendő vendégekhez, illetve hagyni kell, hogy ők ismerhessenek meg minket, mielőbb eljönnének személyesen hozzánk. 

Ebben a cikkben nem tudok bővebben foglalkozni azzal, hogy miért van szükség saját weboldalra, inkább arról szeretnék írni, hogy milyen weboldalt készítsünk.

Tehát, most azok olvassák tovább a cikket, akik:
•    eldöntötték, hogy szeretnének saját weboldalt
•    vagy, van már weboldaluk, de nincsenek megelégedve vele.

Mert akinek van, vagy volt már weboldala, az tudja, hogy nem csak az számít, hogy egy weboldal mennyire tetszetős, hanem talán még fontosabb az, hogy milyen tartalom olvasható az oldalon. A tartalom frissítéséhez pedig olyan weboldal kell, amelyik hagyja magát frissíteni.

Széles körben elterjedtek az ingyenes tárhelyek, illetve web helyek, ahol egyszerűen készíthetünk „saját” weboldalt. Azért nem teljesen sajátot, mert mégiscsak az üzemeltető rendelkezik mindennel, mi pedig csak szerkeszthetjük a weboldalt.

Mik ennek a megoldásnak a hátrányai?
  • A „weblapod” nevét, a szolgáltató neve rejti el, pl.: www.sikfttupu.com/jHuoyJ789/zisvj/XY szepsegszalon/kdjiajsu. Ha viszont tényleg saját weboldalad van, akkor ugyanez így néz ki, www.XY szépségszalon.hu. Pedig fontos, hogy a weboldalad nevét vendégeid könnyen megjegyezzék!
  • A közelmúltban előfordult, hogy ingyenes tárhelyek 1-2 év után hirtelen fizetőssé váltak és az egy évre vetített költségek bőven meghaladták egy saját tulajdonú weboldal működtetésének költségeit.
  • Ha bármilyen oknál fogva kilépünk az adott szolgáltatótól, akkor az addig használt domain-nevet is elveszítjük, tehát minden vendégünket informálni kell a változásról és a keresőkben elért helyünket is elveszítjük
  • Az ingyenes tárhelyek a reklámokból tartják el magukat, ezért a weblapon megjelennek mindenféle hirdetések, olyanok is amelyeket sem Te, sem pedig látogatóid nem látnak szívesen.
  • A weboldal szerkesztése, külalakja korlátozott, nem hajthatsz végre akármilyen változtatást
A saját tulajdonú weboldal fölött viszont teljesen Te rendelkezel, gyakorlatilag azt és úgy csinálsz vele, amit csak akarsz. A sok-sok előny mellett ráadásul a weboldalhoz köthető, ugyanolyan végződésű e-mail címeket is kapunk. A fenti példa szerint: info@XY szépségszalon.hu. Már csak egy használható weboldal kell. Olyan, amihez nem kell programozónak lenni és bárhonnan, bármikor szerkesztheti és módosíthatja.

Ha szeretnél ilyen weboldalt kérjük, töltsd ki az ITT található űrlapot és küldünk egy ajánlatot.

Ösztönzésül elmesélek egy megtörtént esetet, amelyet egy szakmabeli kollégánk élt át.

XY kozmetikus fejében megfogalmazódott, egy sorsfordító gondolat: „egy életem, egy halálom, weboldalam megcsinálom”. Mivel ő maga nem ért az ilyesmihez, megkérte hites férjurát, hogy menedzselje ezt a komplikált informatikai projektet.
Mivel XY férjura sem értett az ilyesmihez, keresgélt neten-földön, kérdezősködött, referenciákat gyűjtött és talált is egy weboldal készítésben jártas, felettébb megbízhatónak ígérkező szakembert. Tőle megtudta, hogy két részből áll egy ilyen weblap dolog. Az egyik a weboldal programozási része, ami földi halandó számára érthetetlen és a grafikai része, ami még annál is cirkományosabb. De semmi probléma, ő megoldja a programozást, XY férje meg keressen egy grafikust, aki megtervezi a weboldal kinézetét.

XY tudta, hogy földi halandó, ezért kérte a weblap-készítő programozót, hogy olyan oldalt készítsem, aminek a további kezeléséhez, nem kell állandóan címzetes programozó-matematikust fogadni mérnöki óradíjban, hanem ő maga is elboldogul vele, némi Word szövegszerkesztő tapasztalattal, meg egy kis betanítással. Ezen felül ne kelljen a weboldal szerkesztéséhez semmilyen külön programot használni, hanem interneten keresztül, bárhonnan lehessen cikkeket írni, módosítani, képeket feltölteni  stb. „Hát persze, hogy megoldható” vágta rá a szakember „mást nem is csinálnék” mondta.

Meg is egyeztek az árban (150 000 Ft) és a határidőben (1 hónap). Közben XY férje talált megbízható grafikust is, aki olcsón elvállalta a grafikai tervezést 30 ezer forint-ért.
Teltek a napok és a hetek, de a weboldal csak nem készült el. A programozó a grafikust hibáztatta, a grafikus meg a programozót. Sok telefonálás és ígérgetés után, kb.: két hónap múlva elkészült, az új korában is toldozott-foldozott weboldal.
Ezen weboldalt (a megállapodással ellentétben) egy speciális programmal (persze angol nyelvű) lehetett csak módosítani, de azt is úgy, hogy ismerni kellett a programozói nyelvezetet is. Vagy maradt a másik megoldás és mindent a programozó módosít, persze plusz pénzért.

Ez a folyamat nagyjából így történt:
XY kérte, hogy tegyen fel a programozó egy cikket a weboldalra és ezt elküldte e-mail-ben. Három-négy nap múlva a programozó elolvasta a levelet (mert ő nem mindig olvassa azokat, nehogy negatívan befolyásolja a vérnyomását) és még 3-4 nap múlva felrakta a kért cikket borzalmas tördeléssel és helyesírási hibákkal, mert persze belenyúlt közben a cikkbe. Újabb e-mail a módosítások kérésével, újabb 6-8 nap múlva megjelent a módosítás, de már kevesebb hibával stb, stb…

Mindezek tetejében, a grafikus is hiányzott a nyelvtan órákról, ezért ő is több napos átfedésekkel módosította a kért grafikai elemeket, szintén olyan helyesírási hibákkal, mint például „XY kozmentiksuk mester”. És ezt szép nagyban a nyitóoldalon.

Ha valaki esetleg szeretné kínozni magát a történet folytatásával, akkor küldjön egy megrendelést a Szépségszakma.hu szerkesztőségébe „gyötörjenek tovább” jeligére!

Annyit elárulhatok, hogy XY és férje több hónapi szenvedés, hajtépés és sok kidobott tízezres bankjegy után, kukába dobta tákolt weboldalát és olyanra cserélte, amilyet szeretett volna. Ráadásul sokkal olcsóbban!